Grön juice och kryddig chiapudding.

publicerat i Frukost, Juice;
Nu har jag precis kommit hem efter ett bodypumpspass..pjuuh. Det tog verkligen kål på alla mina muskler känns det som, men härligt var det!!! 
Man känner att man lever, haha!
Älskar att starta dagen med träning! Hur startar ni er dag idag? Berätta gärna! ❤
 
Igårkväll var jag såklart sjukt peppad på att göra en grön juice med min nya maskin och det gjorde jag, gjorde en till imorse som jag dessutom fotade och har recept här nedan till er. Jag är som ett litet barn på julafton när jag kollar på min slowjuicer och hur den maler ner allt så fint (min sambo bara skrattar åt mig för jag är så lyrisk, haha!) 
Här kommer iallafall receptet till er!
 
Grön juice a la Maria
Ingredienser;
  • Några nävar grönkål (jag tog ganska mycket)
  • Ca 1/2 påse baby spenat
  • 2 st morötter
  • 1 citron
  • 2 st clementiner
Juica! (Om ni har en råsaftcentrifug juicar ni först citron, morötter och clementiner sedan häller ni i den juicen i en mixer med resterande bladgrönt. :)
 
 
Tyckte det var ganska passande med ett oranget sugrör nu när det är halloween, ellerhur?
 
Efter att jag druckit juicen och fått smälta ner den i magen lite åt jag en större måltid i form utav en kryddig chiapudding med god topping. 
Min chiapudding gjorde jag igårkväll men det går alldeles utmärkt att göra den någon timme innan man ska äta den också.
 
Kryddig chiapudding 
Ingredienser;
  • 3 msk chiafrön
  • 2 dl havredryck 
  • Kryddor (vaniljpulver, kardemumma och kanel. Jag älskar dessa kryddor så jag snålade inte med dom. Smaka av!)
  • 1 msk havregryn 
Blanda noga och ställ in i kylen. Servera med topping om du önskar. Jag hade Pauluns supermusli och lite kiwi. 
 
 
Hoppas att ni får en underbar fredag, helg och halloween! Glöm inte bort att ta hand om varandra!
Kramar,
Maria 💗 

Kommentera inlägget här :