Valnöt- och tomatspread.

publicerat i
Jag har en tendens att ofta äta samma sak på mina mackor/knäckebröd/riskkaka så därför gjorde jag ett annat spännande alternativ till det som var ett himla smarrigt valnöt- och tomatspread.
Jag har fått mycket inspiration från boken "Green kitchen stories" där de har ett liknande recept, jag har dock lagt till lite annat i min såsom pumpafrön och färsk basilika. 
Har ni inte deras bok rekommenderar jag verkligen att köpa den, så himla bra vegetarisk kokbok!
 
Valnöt- och tomatspread
Ingredienser;
  • 1 dl pumpafrön 
  • 2 dl valnötter
  • Ca 8 st soltorkade tomater (mina jag använde mig utav la inlagda i olja)
  • Himalayasalt (vanligt salt går såklart lika bra)
  • 2 nävar färsk basilika 
Jag blötlade mina nötter och frö över natten (ni bestämmer själva om ni vill det eller ej)
Mixa allt tillsammans till en konsistens du vill ha. Jag har inget emot att äta lite små bitar utav nötterna och fröna men vill du inte det så rekommenderar jag att du först mixar frö och nötter till väldigt små bitar och sedan häller i resterande ingredienser. 
Jag bredde mitt spread på ett groddat bröd, mums!
 
 
 
 
 
Idag kommer min mamma på besök, ska fixa en hel del i lägenheten, ska bli så himla mysigt & kul!
Vad ska ni göra idag?
Kramar ❤❤

Kommentera inlägget här :