Pumpasoppa.

publicerat i Lunch, Middag;
Sorry för sent inlägg från min & mammas lunch igår! Jobbade sent igår & som alltid är jag så himla tidsoptimist.
Därav orkade jag helt ärligt inte lägga upp receptet igårkväll när jag kom hem. 
Delar receptet nu istället. :)
Receptet är på ett ungefär då vi inte måttade alls, haha! 
 
Inspiration till denna soppa har jag fått från superduktiga Hanna & hennes blogg hurbrasomhelst (hon har dock bytat bloggportal nu men sök på det på Google så hittar ni!)
 
Pumpasoppa
Ingredienser;
  • Ca 4-5 små vitlökar (rivna)
  • Ca 2/3 utav ett paket passerade tomater (390 g)
  • 250 ml kokosmjölk (märket garant, rosa förpackning)
  • 1 butternutpumpa
  • Örtsalt efter tycke 
  • Peppar efter tycke 
  • Ca 1/2-1 dl havrefraiche 
  • En bit riven ingefära 
Skala bort skalet på pumpan & skär sedan  i småbitar. Koka pumpan tills den blivit mjuk. Häll ut allt vatten. Stavmixa pumpan tills det blivit mos. Häll i resterande ingredienser. Stav mixa allt tillsammans & värm upp soppan. Smaka av & se om du vill tillägga något. Jag hade solrosskott, alfalfagroddar & pumpafrön på min soppa. Åt dessutom nybakat bröd till, supergott (dock ej hemmabakat, hehe)!
Älskar färgen soppan får också, så himla vacker!
 
 
Soppan var dessutom väldigt mättande & väldigt god tyckte vi. :)
 
Kram på er!

Kommentera inlägget här :