Söndagsmys.

publicerat i
Himla skönt att inte sluta så sent på jobb idag. Nu ikväll gjorde jag himla goda och väldigt chokladiga rawfoodbollar som är perfekt till kvällssnackset eller bara som ett mellanmål mitt på dagen. 
Har redan hunnit att klämma några stycken innan bilden togs...haha. Jag tänkte nu njuta utav några chokladbollar tillsammans med supergott te (pukka- vanilj- och chaite) + att jag ska färglägga lite i min nyinköpta "kreativitet och mindfullnessbok". Superkul att måla häftiga bilder tycker jag. Att bara koppla av hjärnan för en stund. Bra tips till den som vill koppla av men inte vill spendera för mycket tid vid datorn/mobilen/tvn. 
 
Chokladiga rawfoodbollar
Ingedienser;
  • 2,5 dl mandlar 
  • Ca 0,5 dl vatten
  • 2,5 msk rå kakao (prova med mindre om du inte vill ha så mycket chokladsmak som mig)
  • 1-2 tsk vaniljpulver 
  • 5 dadlar 
Mixa först nötterna till mindre bitar. Lägg sedan i resterande ingredienser och mixa. Jag tryckte/rulla sedan ihop bollarna.  
 
 
Hoppas ni har en mysig söndagskväll.
Kramar 

Kommentera inlägget här :