NEW YORK.

publicerat i Allmänt;
Nu var det ett tag sedan jag skrev här igen hehe.. Vi kom hem från New York för några dagar sedan & har varit lite seg sedan dess faktiskt. Men så blir det ju ibland!
 
Vi hann iallafall hinna med en hel del! Mest chillat & strosat runt i stan (vet inte hur många mil vi gått alltså haha). Vi har besökt en fotbollsarena i New jersey (Philips kompis jobbar där så vi fick tillgång till att vara där när de var tomt på folk & fota lite + filma lite coola grejer), vi har ätit massa gott, besökt Philips kompis från Helsingborg på en bar där han spelar trumpet & superskön jazzmusik i band (jag glömde såklart mitt id på hotellet men lyckades övertala vakten & komma in på mitt visum, hur sjukt? Haha).
Vi var även på det eventet iochmed att vi vann vår resa hit (nylansering utav en telefon, one plus är det, supercool!). Har gått på mysig julmarknad, tagit foton & lite sånt mys.
Tänkte att jag kunde visa er lite bilder från vår resa nedan, enjoy!
 
Började resan med att bland annat besöka superhärliga 42 raw på Köpenhamns flygplats där de har massa goda råa nyttigheter, jag åt en SJUKT god peanutbutter cup. 
 
Vi kom fram sent och var sjukt hungriga. Inte många ställen hade öppet (vi bodde i Brooklyn först & sedan på Manhattan) så fick bli pizza med ost & andra godsaker, eller ska jag säga OST med pizza? Haha. Gott var de iallafall!  
 
Innan eventet drack jag en sjukt god smoothie som innehöll bland annat mandelmjölk, kanel, dadlar, vanilj m.m. Sjukt god!!  
 
Min fina Philip & grundaren med nya telefonen i handen. 
 
Vå åt ramen till sen lunch mmmh! Eftersom att jag & philip har ganska så olika smak när det gäller mat så kom vi på att vi skulle få bestämma vartannat mål, hur smart? Haha
 
Självklart blev det & annan grön smoothie (med Times square i bakgrunden!) 
 
Jag åt en sjukt god portabelloburgare med citronaioli, friterad lök, grönsaker & bröd m.m. GODASTE jag ätit på länge!!! Vilken kombo! Måste prova hemma! 
Kanske inte ser så mycket ut för världen men lovar den var good! Plus sötpotatispommes såklart! 
 
Vi lattja runt lite & tog massa foton. Här står jag på en liten pelare vid Times square! 
 
En LITEN del utav underbara whole foods, älskar den affären!!! Är ni lika nördig som mig på mat & sånt måste ni besöka denna affären om ni åker till New York! 
 
Whole foods! 
 
Massa skyltar överallt.. 
 
Jag & philip var i Brooklyn & kollade utöver Manhattan. 
 
Detta var en liten del utav vår vistelse i New york. Har ni varit där innan? 
 
Kram på er!! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Josefin Nilsson:

Åh så fina bilder! Jag var i New York i somras och verkligen älskade staden :)

Svar: Tack snälla! :) åh, härligt! Ja, New york är verkligen härlig stad!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :