Grön ärt- och ananassmoothie.

publicerat i Drycker, Fika, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Som ni kanske vet vid det här laget älskar jag smoothie i alla dess former & innehåll. Gröna smoothies ligger mig lite extra varmt om hjärtat, startar många utav mina mornar med det, det har liksom blivit en härlig rutin!
Det härliga är att man verkligen kan variera sina smoothies med så många olika råvaror.
Som idag när jag mixade i lite gröna frysta ärtor, hur gött som helst!
Lite extra sött & bonus att man får i sig mer grönsaker på köpet, hade aldrig kunnat gissa att det fanns i om jag inte visste innehållet.
Så smart med smoothies tycker jag!
 
TIPS!
Nu har jag ju inte själv barn, men vore ju himla smart att få sina barn att äta mer grönsaker/frukt/bär på så vis. Inte sant?
 
Ärt- och ananassmoothie
Ingredienser:
  • 1,5 dl fryst ananas
  • 1 dl frysta ärtor
  • 1 banan
  • 2 dl havredryck
  • 1/2 tsk grönt superfoodpulver (valfritt)
  • 2 nävar spenat
  • Liten bit ingefära
  • Saften från 1 lime
  • Några skvättar citronjuice
Mixa!
 
 
Ha en fin start på veckan! 

Kommentera inlägget här :