Overnightoats - 3 olika varianter.

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål;
Godmorgon finisar!
Hoopas att allt är bra med er?
Jag har precis ätit frukost efter ett pass på gymmet, så härligt!
Ni som följer mig på Instagram (heter heartfulloffood där) vet att jag igårkväll höll på att göra en stor batch overnightoats.
Fick så fin inspiration från bästa rainbowplantlife (Youtube), att jag bara kände att jag också ville göra lite olika varianter på overnightoats.
Jag gjorde först en såkallad bas som jag hade till alla varianterna men delade sen upp dom och hade i olika ingredienser i mina olika gröter. Jag lät dom stå i kylen över natten. 
 
Man kan ju självklart ha i mer sötning om man föredrar det, men jag valde att ha frukt/bär som sötning. 
 
Overnightoats basrecept
Ingredienser:
  • 2 dl havredryck
  • 1 dl havregryn
  • 2 msk chiafrön
  • 1 msk linfrön
Blanda ihop noga. Jag gjorde detta receptet gånger 3 då jag ville göra 3 st olika varianter.
 
1. Äpple- och kanel
Ingredienser:
  • 1 rivet äpple
  • 1 tsk kanel
  • 1 msk mandlar (hackade)
  • 2 dadlar (klippt i små bitar)
Mixa ihop detta med en sats overnightoats. 
 
2. Banan- och choklad
Ingredienser:
  • 1 mosad banan
  • 1/2 msk kakao
  • 1 msk jordnötssmör
Mixa ihop detta med en sats overnightoats.
 
3. Hallon- och blåbär
Ingredienser:
  • 1 msk hallon
  • 1 msk blåbär
  • 1 msk kokos
Mixa ihop detta med en sats overnightoats.
 
 
 
Vilken hade ni valt? 
Kram på er. 💚 

Kommentera inlägget här :