Sveriges nationaldag.

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål, Nicecream;
Idag firar vi Sveriges nationaldag, wiho! Snart dags för mig att sticka iväg & jobba & fira lite på jobb med härlig mat & goda desserter (rawfoodhouse i Malmö!) 
 
Efter ett träningspass gjorde jag mig en blå- och gul nicecream dagen till ära, superenkel!!! 
Då jag inte hade fryst banan i förväg blev den inte lika "glassig" som jag velat men aja, smaken som är viktigast! Hehe.
 
Blå nicecream 
Ingredienser:
  • 1 banan (gärna fryst)
  • 2 dl fryst mango 
  • Ca 2 tsk blått spirulinapulver 
  • 1/2 avokado 
Mixa!
 
Gul nicecream
Ingredienser:
  • 1 banan (gärna fryst)
  • 2 dl fryst mango 
Mixa! 
 
 
Jag serverade min nicecream i en urgröpt ananas & toppade med jordgubbar (från Malmö!!! Wiho!), hallon, små bitar utav en nötbar (från märket paulún) & kokoschips.
 
Firar ni idag?💛💙

Kommentera inlägget här :