Nötbrownie med choklad- och kokoskola.

publicerat i Fika, Mellanmål;
Alltså, yum yum yum! Dessa små bakelserna blev så goda! Fick ett litet ryck häromkvällen vid typ 22.30 och började baka...haha. Ville ha med mig något gott till ett par kompisar dagen efter att bjuda på så tänkte varför inte slänga ihop något chokladigt? 
 
Jag gjorde en nötbrownie om man nu ska kalla det de haha, och hällde på en slags kola ovanpå.
Häromdagen köpte jag Renée Voltaires kondenserade kokosmjölk (som jag tänkt köpa såå länge men inte gjort) och ville prova att göra något med det. Har ni provat?
På den förpackningen stod de bara att man kunde puttra den med t.ex. lite kakao så det gjorde jag. 
 
Nötbrownie
Ingredienser;
  • 1 dl valnötter

  • 1 dl paranötter

  •  3-4 kakao

  •  2 msk kokosolja

  •  2 msk vatten

  •  12 dadlar

  •  1 msk lönnsirap

Mixa i en matberedare. Tryck ut i en liten form. 
 
Chokladkola
Ingredienser;
  • 1 burk kondenserad kokosmjölk (Renée Voltaire)
  • 3-4 msk kakao
Puttra på spisen några minuter tillsammans. Jag lät det svalna lite innan jag hällde över det på min brownie. Jag sparade lite utav kolan i en annan skål och hade på min gröt imorse till frukost, mums! 
 
 
Kram på er!

Kommentera inlägget här :