Hälsofika. ❤

publicerat i Drycker, Mellanmål;
Igår var en så himla mysig & trevlig dag! Hälsokokboksmarathon + fin vän + smarrig hälsofika = sjukt bra kombo. ❤
Jag gjorde lite smått & gott såsom chokladbollar (recept hittar ni nedan), grön juice (apelsin, ingefära, avokado, grönkål, citron, äpple & morot), Herbalstores havtornskakor, Renée Voltaires bovete- och majskex med guacamole, Kungmarkattas riskex med mörk chokladöverdrag, melon, jordgubbar, nötter, frön, torkad frukt, skivade morötter & sist men inte minst en choklad- och banansmoothie (bananer, raw kakao & bipollenproteinpulver, dadlar & havredryck)
 
 
 
 
Är ni förresten sugna på något sött & chokladigt utan att behöva trycka i er en massa onödigt vitt socker?
Häromdagen gjorde jag dessa proteinrika & goda chokladbollarna som har en massa fin näring såsom nötter, rå kakao & kokosolja. Bra va? :)
Jag rullade mina chokladbollar i råa kakao nibs dessutom!
 
Chokladbollar
Ingredienser;
  • 2,5 msk vatten
  • 2 msk kokosolja
  • 10 st dadlar
  • 1/2 dl pumpafrön
  • 1 dl paranötter
  • 1 msk baobab (superfood, valfritt)
  • 2 msk rå cacao 
  • 1/2 dl raw cacao organic protein (märket superfruit)
Mixa allt tillsammans & rulla till bollar.
 
 
 
Hoppas ni har en fantastisk dag hittills!
Nu ska jag strax träna lite, härligt!
 
Kramar,
Maria

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Louise:

Åh, vad gott! :)

Svar: Tack snälla!! :) ha en fin dag!!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :