Bananpannkakor med smak utav kanel- och kardemumma.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Innan idag när jag kom hem efter att ha klippt och färgat håret var jag lite hungrig, ville inte äta för mycket heller då jag skulle på ett kvällspass på bodypumpen. Ett bra tips är då att slänga ihop några pannkakor, som jag gjorde idag. Efter att ha gjort bananpannkakor x antal gånger sedan innan, bestämde jag mig för att göra några små justeringar. Genom att enkelt krydda dom med kardemumma och kanel fick de en helt annan smak som påminde mig om julen, mmhmmh!! Blev så himla gott (om man gillar julsmaker villsäga, haha!)
 
Ibland kan faktiskt små justeringar ändra om ett recept till något nytt och spännande, det gäller att vara lite kreativ bara. Men nu till receptet!
 
Juliga bananpannkakor 
Ingredienser;
  • 2 mosade bananer
  • 2 ägg
  • Kanel och kardemumma efter smak och tycke.
Blanda ihop allt tillsammans och stek.
Jag toppade mina med paranötter, kokos, kiwi, hallon, kokossirap & jordnötssmör. 😋 
 
 
Sov så gott!
Kramar,
Maria 

Kommentera inlägget här :