Banan- och kanelscones & hallonsmoothiebowl.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Hej fina läsare!
Nu var det visst ett tag sedan jag var här och skrev...hoppas att allt är bra med er! 
Igår bakade jag iallafall supergoda scones med smak utav banan och kanel som jag glömde att lägga upp här på min blogg, så jag gör det nu istället tänkte jag. De är hyfsat enkla att göra dessutom. 
 
Banan- och kanelscones (ca 5 stycken) 
Ingredienser;
  • 1 dl havregryn 
  • 1,5 dl bovetemjöl
  • 1/2 dl chiafrön 
  • 1 mosad banan
  • 2 msk kokosolja 
  • Kanel (jag tog på en del då jag älskar kanel!) + lite kardemumma 
  • Ca 1 dl vatten
  • Flingsalt 
  • 1 tsk fiberhusk
Mixa ihop allt. Klicka ut till ca 5 stycken scones, ställ i mitten utav ugnen på 200 grader, ca 12 minuter. 
Jag toppade förresten mina scones med chiafrön, melonkärnor & hackad mandel. 
 
 
Till frukost imorse åt jag en god & krämig hallon rawghurt. Det går snabbt att bara mixa ihop och sen är den färdig. Dock tänkte jag från början inte lägga upp detta recept, så imorse hällde jag bara i lite ingredienser på måfå, så ni får ta lite efter eget tycke och smak. 
 
Hallonsmoothiebowl
Ingredienser;
  • 1 banan
  • 1/2 avokado
  • Havregryn 
  • Chiafrön
  • Vatten
  • 1 dadel 
  • Hallon
Mixa ihop!
Jag toppade med hemmagjord müsli, kakaonibs & hallon!
 
 
Runt lunch ska jag iväg och träna ett tabatapass, woho!!
Vad ska ni göra idag? 💗 
 
Kramar,
Maria 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Oslofru:

Ser gott ut det där :D

Svar: Tack snälla. Hoppas att allt är bra med dig. :)
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :