Hemmagjord müsli utan ugn.

publicerat i
Alltså wooooaaah! Jag gjorde precis en supergod, hälsosam & enkel hemmagjord müsli utan ugn med inspiration från Sassa. Verkligen superenkel att göra och tar bara några minuter att mixa ihop! :) 
Man kan verkligen komponera ihop hur många olika müsli som helst beroende på vilka smaker, nötter & frön m.m. som man är sugen på. Jag gjorde min med mycket smak utav vanilj, kanel & kardemumma, härligt tuggmotstånd från gojibär, pumpafrön & kakaonibs och med en sötma utav dadlar. 
 
Hemmagjord müsli utan ugn
Ingredienser;
  • 2,5 dl glutenfri havregryn 
  • Kanel, kardemumma & vaniljpulver efter tycke och smak
  • 1 dl pumpafrön
  • 10 st färska dadlar (de man hittar i kylen och inte som torkade)
  • 2 msk gojibär
  • 2 msk kakaonibs
Mixa ihop allt tillsammans i en matberedare, smaka av!
Mitt blev precis så mycket att det fick plats i denna glasflaska. 
 
 
Snart ska jag iväg på ett härligt yogapass, ska bli skönt att få stretcha och tänja sina muskler lite hehe. 
Hoppas ni får en mysig kväll.
Kramar! 

Kommentera inlägget här :