Fräsch & syrlig smoothiebowl.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Imorse åt jag en himla god & syrlig smoothiebowl som fick en så grön härlig färg. 
Min mamma är på besök så vi myste till det med en god frukost,  och vi har precis varit på stan & shoppat lite fina blommor & hälsohandlat massa skoj såsom hampafrön & vegansk proteinpulver m.m. 
Nu inväntar vi vår lunch som idag blir nybakat bröd & en pumpasoppa. Recept på den kommer senare ikväll!
Iallafall...till smoothiereceptet! 
 
Syrlig smoothiebowl 
Ingredienser;
  • 1/2 avokado
  • Någon msk citronjuice 
  • 1 näve spenat
  • En liten bit ingefära
  • 1 banan
  • Några isbitar
  • 1 tsk green superfood (jag använde mig utav en burk med blandade superfood i, valfritt)
  • 1/2 färsk mango
Mixa allt tillsammans. Jag toppade med blandade bär, pumpafrön, gojibär, myntablad & en klick jordnötssmör tog jag i efterhand. Häll i lite vatten om du har en trög mixer. 
 
 
Kram på er!

Kommentera inlägget här :