Glutenfri pasta med krämig grönsakssås.

publicerat i Lunch, Middag;
Hej fina läsare! Hur vad gör ni idag?
Jag sitter nöjt i soffan efter att ha ätit en god lunch.
Jag åt för en stund pasta & en krämig grönsakssås. Hyfsad enkel att göra dessutom! 
Istället för att använda "vanliga pasta", hittade jag igår en ny sorts spännande pasta i butiken som jag så gärna ville prova - märket heter Go Green & pastan är gjord på gröna ärtor, råris, bovete & quinoa.
Stort plus för att den är extra proteinrik, perfekt efter mitt träningspass tidigare idag!
Jag tycker den smakade finfint, speciellt ihop med en krämig sås.
 
Krämig grönsakssås
Ingredienser;
  • 1/4 purjolök
  • 1/2 paprika
  • Ca 10-12 champinjoner 
  • 250 g krämig kokosmjölk (jag använder en som jag köper på hemköp i rosa förpackning)
  • Ganska mycket örtsalt & lite peppar
  • 1 tsk gurkmeja (därav fina färgen)
  • 8 cocktailtomater 
  • 2 msk tahini 
  • 4 broccolihuvud (jag använde färsk)
Hacka alla grönsaker & stek tillsammans. Lägg i resterande ingredienser & låt det blanda samman. 
Medan jag gjorde detta kokade jag pastan, välj vilken ni gillar bäst! Jag toppade min rätt med lite groddar också. Såsen blir till ungefär två portioner beroende på hur hungrig man är såklart. 
 
 
 
Är ni nyfikna på hur det såg ut under tiden som jag lagade denna rätten, finns både bilder & video uppe på instagram story; jag heter heartfulloffood där också - följ mig gärna om ni vill. :)
 
Hoppas ni får en fortsatt bra dag, kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anita:

Gott :D

Svar: Tack snälla! 😀
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :