Mjölk- och glutenfria pannkakor.

Till lunch idag lyxade jag till det med en pannkakslunch efter ett pass på gymmet.
Så väl värt att vänta på! Det var sjukt gott & smakade himla bra efter träningen kan jag lova! 
Jag freestyla ihop ett recept som faktiskt blev väldigt bra om jag själv får säga det. Jag använde mig utav ett pannkaksstekjärn men går såklart lika bra med ett vanligt. Man får vara försiktig när man vänder dom då de är tunna pannkakor. Jag vände dom med en osthyvel i ena handen & en stekspade i andra. Gick rätt bra tyckte jag!
Pannkakorna fick lite sötare smak utav bananen + lite extra god smak med lite kanel i.
 
Mjölk- och glutenfria pannkakor (OBS; dock har jag i havredryck så vet du med dig att du är känslig för havre ta annan plantbaserad dryck istället!)
Ingredienser;
  • 3 ägg
  • 3 dl havredryck 
  • Kanel efter tycke 
  • 2 små mosade bananer (1 stor banan)
  • 1 dl bovetemjöl 
Jag använde mig utav en stavmixer för att få den slät. Jag stekte 1 dl = 1 pannkaka. Jag hade dock ett ganska så litet stekjärn. Det blir ca 6 st pannkakor, beroende på hur stora du gör dom, jag var väldigt hungrig så jag åt allihopa.
Dessa passar minst lika bra till frukost som till fika. 
 
Jag toppade såklart dom med en massa gott!!! 
Medan pannkakorna stekte mixade jag en rosa glass med endast två ingredienser, 2 frysta bananer + 1 tsk rå pitayapulver (det sistnämnda kan skippas eller istället vara lite hallon). När jag var klar med glassen satte jag in den i frysen tills alla pannkakorna var färdigstekta.
Toppade även med en trailmix + en choklad- och bovetemix (både dessa fick jag på Elenores workshop igår på mitt jobb - Eleanor är en utav dom som hade programmet vegorätt tidigare i år).
Hade dessutom lite jordnötssmör & passionsfrukt på! 
 
 
 
 
 
 
Pssst, det blir mer glass än vad som syns på bilden, jag hällde på det senare! :)
Kram på er!