Saffransgröt.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Snart står väl saffran & pepparkakskryddor ut ur öronen på mig, hahaha. Äh, när det är så gott är det bara att köra på tänker jag. :)
Någon mer än jag som tycker om julkryddorna? 
 
Igår åt jag pepparkaksgröt och idag fick det helt enkelt bli en saffransgröt, såå gott! Älskar färgen som den fick också! Den blev krämig, knaprig & syrlig. Härlig kombo!
 
Saffransgröt 
Ingredienser;
  • 25 g saffran (1/2 paket)
  • 1 msk gojibär
  • 4 st hackade paranötter
  • 1 msk kokosflingor 
  • 2 dl havredryck
  • 1 dl havregryn 
Blanda ihop allt i en kastrull, låt stå på låg värme tills det blivit en krämig gröt. Jag toppade med jordnötssmör, apelsin, kanel, kokos, lite havredryck & jag ringlade över lite tahini på toppen (förväntansvärt gott fakiskt!).
 
 
Nu är jag laddad med bra mat inför mitt bodypumpspass som börjar snart, kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna:

Älskar också saffransgröt! :) (Och julkryddor!) Ville bara påpeka att du kanske vill ändra i receptet från 25g saffran till 0.25? ;)

Svar: Åh härligt!! 😀 jag med! Åh, tack gulliga du, shit, hahahah. Blir ju helt fel annars, schyst du skrev det tack! ;)
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Yasmine:

Det tkr jag med men då tkr man jag ska köra all in under just vinter/julsäsongen och inte resten av året (även om det e gott!) bara för att göra det nåt att se fram emot :)

Svar: Haha håller med dig!! Passar på att köra all in precis som du säger nu när det är jul! :)
Maria Gregorioff

3:e kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät verkligen så gott!

Svar: Tack snälla! Du borde prova 😀
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :