Äpple- och kanel overnight oat.

publicerat i
Blev så sugen på en overnight oat till frukost idag (problemet var ju bara att jag inte tänkte på det igår och att jag förberett någon) men jag gjorde mig ändå en himla god overnight oat imorse! Medan den stod i kylen och gottade sig gjorde jag mig själv en grön juice i lugn och ro, drack den och sedan efter en liten stund åt jag min frukost. 
Superenkelt att göra och det är himla gott (enligt mig iallafall, haha!) 
Man kan verkligen mixa olika ingredienser och vara kreativ när man gör denna frukost. 
 
Äpple- och kanel overnight oat
Ingredienser;
  • 1/2 tsk rå honung (köpt min supergoda honung utav en gammal kollega som gör sin egna)
  • 2 dl havredryck 
  • 1 grönt äpple (rivet)
  • 1/2 tsk kardemumma
  • 1 tsk kanel
  • 1 dl havregryn 
  • 2 msk pumpafrön
Blanda ihop allt tillsammans och ställ in i kylen över natten (eller gör som jag och ställ in den i kylen så länge som du kan)
Jag toppade med lite hallon och rivet citronskal.
 
 
Var förresten bara tvungen att ha med mina blommor som växt upp så fint!
En härlig känsla av vår tycker jag. :)
 
Nu ska jag strax dra och träna innan jag ska jobba lite senare idag.
Kramar på er! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av josephine Asplund:

MUMS =) Hoppas du får en fin eftermiddag & lycka till med bloggen!
Kramar <3

Svar: Hihi tack 😊 tack så väldigt mycket!! Hoppas att allt är bra med dig och att du hade en mysig helg. :) kram!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :