Overnight oat med chiafrön , hallon toppat med hemmagjord bar.

publicerat i
Igårkväll gjorde jag en overnight oat med chiafrön och hallon som fick stå i kylen över natten för att gotta till sig lite. 
Så efter lite jogging & träning på utegymmet imorse ute i de fina vädret var det himla gott att ha sin andra frukost redan färdig att äta. Jag gjorde även hemmagjorda supergoda bars igårkväll som jag delade och hade som topping, supergott!!
Receptet på dom hittade jag i Karin Haglunds bok "Karins frukost, rawfood & vegan".
Kan vara så att hon lagt ut receptet på hennes blogg dessutom, kika in och kolla där vetja!
Nu till receptet på min overnight oat!
 
Overnight oat med hallon & chiafrön 
Ingredienser;
  • 1 dl glutenfria havregryn (går såklart lika bra med vanliga)
  • 2 dl havredryck 
  • 2 msk chiafrön 
  • Ca 1 dl frysta hallon
  • Kanel & kardemumma efter tycke 
Blanda runt ordentligt och ställ in i kylen över natten eller några timmar. Toppa sedan med vad du tycker om. 
 
 
 
Ha en fin dag!
Kramar. ❤ 

Kommentera inlägget här :