Hälsosamma & goda frukostar.

publicerat i , Frukost;
När jag startar dagen med en hälsosam frukost känns det som att man lägger en bra grund för dagen. Min frukost får väldigt gärna innehålla något eller flera utav dessa; grönsaker, bär & frukt. 
Så därför vill jag dela med mig utav två hälsosamma frukostar till er. En lite sötare & glassigare variant & den andra lite grönare & med mer grönsaker, båda väldigt goda enligt mig iallafall. :)
 
Banan- och avokadoglass
Ingredienser;
  • 2 frysta bananer
  • 1 avokado
  • En skvätt havredryck
Mixa slät!
 
 
Supersmoothie
Ingredienser;
  • 2 frysta bananer
  • 2 nävar spenat
  • 1/2 avokado
  • 1 dl fryst ananas
  • 1/3 gurka
  • Juice från 1/2 lime
  • Juice från 2 apelsiner 
Jag mixade detta med min höghastighetsblender. Jag toppade lite lyxigt idag med kiwi, clementin, mullbär, parameter, mandlar, hampafrön, gojibär, pumpafrön & kokoschips (syns att jag storhandlade mat igår kanske, hehe?)
 
 
Nu är det dags för mig att träna, ska bli så gött, har inte gjort det på några dagar nu så alltid skönt att komma igång igen. 
Vad gör ni idag?
Kram 💕

Kommentera inlägget här :