Blåbärschiapudding.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Nu är jag hemma (jag kom iofs hem i måndagskväll) efter en liten miniweekend i Oslo/Dokka. Så himla mysigt har vi haft det, besökte Philips mormor ute på landet, fick uppleva en del snö & vi bara tog det lugnt 2 dagar.
Vi var dessutom i Oslo över dagen för att shoppa & hälsa på Philips pappa + sambo & syskon!
 
Har inte varit så aktiv här men om ni vill kan ni gärna följa mig på instagram där jag lägger upp lite mer; heter även där heartfulloffood. :) 
 
La mig tidigt igårkväll för att dra iväg imorse för att träna, skönt att komma igång lite även då det var himla tidigt haha. 
Innan jag stack iväg till gymmet gjorde jag en blåbärschiapudding så det skulle tjocka till sig lite under tiden jag var iväg.
Perfekt att den var klar när man kom hem sen!
 
Blåbärschiapudding 
Ingredienser;
  • 2 msk chiafrön
  • 1 dl tjock kokosmjölk 
  • 1 dl havredryck
  • Kanel & kardemumma efter tycke 
  • 1 dl blåbär
Blanda runt noga & låt stå lite. Jag toppade med banan, kokos, hasselnötter, jordnötssmör & kiwi.
 
 
Vad äter ni till frukost idag? 
Kram!

Kommentera inlägget här :