Chiaicecreambowl.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Varför inte kombinera 2 frukostalternativ tillsammans? Himla gott & man får två godsaker på samma frukost, win win! :)
Idag gjorde jag en hemmagjord glass & en sats chiapudding för att sedan varva ihop dessa 2.
 
Chiapudding
Ingredienser;
  • 4 msk chiafrön 
  • 2 dl havredryck 
Blanda runt noga & låt stå tills det blivit till en pudding.
 
Ananas- och bananglass
Ingredienser;
  • 1 dl fryst ananas
  • 2 små bananer (gärna fryst men jag hade inga så jag tog ofrysta)
  • Saften från 1 lime
Mixa i en matberedare & ställ in i frysen liten stund om man vill. 
Jag la sedan puddingen i botten & några bananer på kanterna & toppade med glassen. Plus lite extra topping såklart hehe, såsom jordnötssmör, kokos, hasselnötter & gojibär. 
 
 
Nu ska jag träna! Kram på er!!

Kommentera inlägget här :