Frukost/mellanmål.

publicerat i Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Jag är ett stort fan utav gröna smoothies, som ni kanske märkt vid det här laget så varför inte tipsa om ännu ett recept på en grön smoothie, kan aldrig få nog utav dom! :)
 
Clean green smoothie 
Ingredienser;
  • En bit ingefära
  • 3 dl fryst mango
  • 1 nävar spenat
  • 1 näve grönkål
  • 1/2 avokado
  • 2 dl vatten
  • Pressad saft från 1 lime 
Mixa allt! Vill du inte ha en så "grön" smoothie skär du ner på grönsakerna & lägger till 1 banan t.e.x 
Jag toppade med kokos, hampafrön & en hel drös med granatäpplekärnor, sååå gott!
 
 
 Vad brukar ni äta till frukost? Berätta gärna! :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jannicke Beatriz:

Jag brukar också äta gröna smoothies. Vet inte om jag kan påstå att det varje gång blir så himla gott, men mätt blir jag. :D :D

Svar: Åh så härligt!! :) haha jaså? Vad brukar du ha i? Skönt att bli mätt iallafall. :) testa dig fram med ingredienser & smaker så ska du se att du börja gilla det mer & mer snart!
Maria Gregorioff

2:a kommentar, skriven , av Jannicke Beatriz:

Jag brukar ha i en avokado och en halv banan som bas plus någon växtbaserad mjölk. Sen brukar jag ösa på med de grönsaker jag råkar ha hemma ibland tomat, gurka, citron, lime, selleri, ingefära, gurkmeja, paprika, grönkål, spenat, rucola osv. ibland boostar jag med något superpulver eller kli. :)
Vet att det skulle bli godare om jag hade i mer frukt, men försöker hålla ett stabilt blodsocker och då blir det som det blir! Men det gör inget. Är inte så kinkig av mig och det är ju som sagt inte för smaksensationens skull jag häller i mig det hela. :D

Svar: Låter ju underbart!!! :) avokado & banan som bas är så himla gott & blir sådär extra krämigt också. :) håller med dig! Men ibland räcker de faktiskt med en banan för att det ska bli ganska så sött, så de är bra! Kroppen vänjer sig dessutom, ju mer grönsaker du äter desto mer vill du också äta! :) ja jag mår bättre med mycket växtbaserad mat känner jag!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :