Topp 3 bästa chiapuddingar.

publicerat i Frukost, Mellanmål;
Godmorgon fina ni! 
Hoppas att allt är bra med er? Med mig är det toppen, sitter just nu på bussen påväg mot mitt jobb. 
 
Startade min dag med lite hemmayoga, himla skönt att få sträcka på kroppen lite & komma igång då jag inte tränat så mycket de senaste dagarna men så kan det ju bli ibland. 
 
Igårkväll förberedde jag ännu en chiapudding till frukost (åt det igår också hehe). Det är ju så smidigt & enkelt att bara svänga ihop. Ett stort plus är att det är färdigt på morgonen att bara direkt tas ur kylen & ätas. 
 
Måste nog faktiskt säga att denna jag gjorde igårkväll tog sig in på top 3 godaste chiapuddingar jag gjort, tänk er en chokladig & krämig chiapudding med smak av banan & jordnötssmör + lite crunch från hasselnötter som jag la på imorse som topping & för att inte glömma gojibären som var sådär härligt sega...mmmh!
Nu ska jag sluta babbla & ge er receptet hehe.
 
Krämig chiapudding med smak av banan, choklad- och jordnötssmör
Ingredienser;
  • 2 dl havredryck 
  • 1 mosad banan
  • 3 msk chiafrön 
  • 2 tsk rå kakao
  • 1 stor msk jordnötssmör 
Blanda noga & ställ in i kylen. 
 
 
Hoppas ni får en underbar dag!
Kramar på er ❤

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amanda Jona [SPONTAN]:

Låter ju supergott!

Svar: Tack snälla!! Du borde prova 😀
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :