Krämig chokladmousse.

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål;
Gjorde häromdagen en supergod & krämig (tack vare avokado!) chokladmousse. Ganska så enkel & en himla bra bonus är att den innehåller finfina råvaror.
 
Om ni följer mig på Instagram så har ni sett att jag gjort en liten video om hur jag gjorde min mousse (första videon jag "typ" gjort helt själv, dock fått lite hjälp av min fina sambo som är grym på att redigera.)
Vill så gärna kombinera mina bilder med lite rörligt material, vad säger ni om det?
 
Jag heter förresten heartfulloffood på Instagram om ni är nyfikna, kika gärna in & säg hej! :)
Aja, nu till receptet!
 
Krämig chokladmousse 
Ingredienser:
  • 1 banan
  • 2 dadlar
  • 1 msk rå kakao (vanlig kakao går lika bra) 
  • 1 avokado
Mixa!
Tips; man kan ha mousse till så mycket, såsom till gröten, till smoothiebowlen, äta precis som det är, till pannkakor & våfflor m.m.
 
 
Nu sitter jag på tåget påväg mot Linköping & min distansutbildning som jag ska påbörja imorgon, ska bli så kul! Ser så mycket fram emot det. Utbildningen är en närings- och kostrådgivarkurs som är sammanlagt 12 dagar (uppdelat i 4 block) + studier på hemmaplan.
 
Vad gör ni själva? Jobbar/pluggar? 
Kram på er! 

Kommentera inlägget här :