Skål för kål!

publicerat i Fika, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Äntligen fredag & snart är man ledig några dagar, ska bli väldigt skönt faktiskt! Ska åka hem till mina föräldrar idag efter jobb för att mysa hela helgen, laga god mat & åka på loppis.
Och på söndag kommer äntligen min bättre hälft hem efter att ha varit på resande fot i typ 3 veckor, känns som flera månader.. så lycklig jag är att han är hemma om bara två dagar!
Vad gör ni till helgen?
 
Nog pratat om ledighet. Nu, till frukostreceptet. Såg i kylen att jag hade massa grönkål hemma & att jag ju gärna vill laga något med det. Det fick iallafall börja med att hoppa ner i min smoothie sen får jag se om jag kommer göra lite grönkålschips & lite annan god mat på det andra jag har. Har ni tips?
 
Skål för kål! 
Ingredienser:
  • 1 banan
  • 1 dl fryst ananas 
  • 2 dl havredryck 
  • 1 liten stjälk med grönkål (bara bladen ska i) 
  • 1 näve spenat 
  • 1 tsk lucumapulver (valfritt) 
  • 1/2 avokado 
  • 1/4 gurka 
Mixa! 
 
 
 
Hoppas ni får en fin fredag & helg! 

Kommentera inlägget här :