Dag 1 med rawfood - Avokado och limebowl

publicerat i , Fika, Frukost, Mellanmål, Smoothie;
Så idag börjar utmaningen, så förväntansfull och taggad!!! 
Började min dag med att dricka ett glas sellerijuice (har läst att det ska vara himla bra att dricka på tom mage innan man intar sin frukost). Men asså fy, inte supergott direkt...om jag ska vara helt ärlig. Men vet ni vad, inte gillar man väl allt till en början? Ska ge det en chans och försöka ändra mina smaklökar, ha ha. 
 
Till frukost blev det en härligt krämig och syrlig avokado- och limebowl. Med inspiration från bästa Foodpharmacy. 
 
Avokado- och limebowl
Ingredienser;
  • 2 frysta bananer 
  • Saften från 1 lime (gillar du inte den syrliga smaken byt ut till apelsin t.e.x)
  • 1 avokado 
  • 1 stor näve spenat
Mixa! Jag toppade med kiwi, blåbär, kokos och jordgubbar. 
 
 
Vad äter ni till frukost idag? 
Kramar 💚

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monica :

Tack för superfina recept denna ska jag testa idag krmiz

Svar: Det var så lite så, vad kul att höra! Du får berätta sen vad du tyckte. :) Kramar!
Maria Gregorioff

Kommentera inlägget här :