Grönsaksspaghetti med krämig cashewsås.

publicerat i Lunch, Middag;
Gjorde en så himla god cashewsås till lunch idag som jag bara måste dela med mig utav!!! Blev lite ostig och krämig, mumma! 
Istället för vanlig pasta hade jag zucchinipasta som jag haft i en spiralizer som gör att de är ut som spaghetti (går lika bra med vanlig potatisskalare) + kelpnudlar och en cashewsås.
 
Cashewsås
Ingredienser; 
  • 1dl hampafrö
  • 3 dl cashewnötter (jag blötlade mina ca 3h)
  • 1,25 dl bjäst (näringsjäst, går att köpa i vissa stora matbutiker annars typ lifebutik eller annan hälsobutik/på internet)
  • Lite mer än 1 dl vatten 
  • 2 msk citronjuice 
  • Några nypor salt 
Mixa ordentligt så den blir len. Jag la även till paprika, tomat, lite basilika och spenat (la till mer grönsaker i efterhand som inte syns på bild). 
 
 
Kram ❣️

Kommentera inlägget här :