Sötpotatispommes med superenkel vitlökssås.

publicerat i Lunch, Middag;
Hej finisar!
Här är det lite förkylt men försöker att kurera mig och vila så mycket som det går. Hur mår ni?
 
Kommer med en supernajs nyhet!!! Igår kväll spontanbokade jag, min sambo och min bästa vän + hennes pojkvän en resa till Dubai!
På mitt jobb renoverar vi så jag har tagit ut semesterdagar, ville så gärna resa men trodde inte det skulle bli av men så körde vi på det iallafall, yeyy!!! Så redan inatt åker vi, aldrig någonsin bokat en resa så nära inpå men någon gång ska vara den första va? :) Är ni också som jag, älskar sol alltså? haha.
 
Nåja, har några timmar att smälla av innan flyget går, så i samarbete med bästa Spicemaster finns det ännu ett nytt avsnitt uppe på deras HEMSIDA (har skrivit lite mer om detta i mitt förra inlägg).
Detta avsnittet handlar om just socker, hur kroppen och miljön påverkas av detta. Många kryddor idag innehåller tyvärr mycket socker, salt & tillsatser men i Spicemaster har de endast bra och ekologiska råvaror och inte massa annat tjafs. 
Precis som det ska vara?! 
 
Så, jag har precis gjort supergoda och krispiga sötpotatispommes där jag använt mig utav deras ena grillakrydda ("Garlic and herbs" grillkrydda). + gjort en egen vitlökssås till. 
Ville prova ett nytt recept på pommes och då jag inte gör de alls ofta själv behövde jag lite hjälp på traven, hittade receptet HÄR.
Toppade tillslut med lite timjan också.
Mums! 
 
Superenkel vitlökssås
Ingredienser;
  • 3 vitlöksklyftor
  • Ca 1-1,5 dl oatlys havrefraiche
  • Liten nypa Spicemasters havssalt 
Blanda! 
 
 
Kram 💛💛💛💛

Kommentera inlägget här :