Smygstartar med julen lite..

publicerat i Allmänt;
Heeeej!
Nu var det verkligen längesen jag skrev här, vad tiden bara springer iväg. Kommer inte ihåg om jag redan skrivit det men jag har ju bytt jobb så på senaste tiden har jag jobbat dubbelt mellan två jobb (sep+okt) haha, så har blivit mycket jobb på senaste, kul iofs!! 
 
Nu har jag fått en ansvarstjänst (i kök + cafét) på AB Småland i Malmö, så tacksam och peppad inför detta!
Så nu tänkte jag att det blir mer utav härliga recept och bilder här!
 
Jag smygstartade faktiskt lite med julen idag...gjorde ett gäng pepparkaksbollar för dom är ju så goda och enkla! 
 
Pepparkaksbollar 
Ingredienser;
  • ½-1 tsk ingefära

  • 1 tsk kardemumma

  • 2 tsk kanel

  • 3 dl cashewnötter

  • 10 dadlar

  • Liten skvätt vatten 

  • En nypa salt 
Kryddmåtten är på ett ungefär, öka/minska gärna om du vill. 
Mixa först nötterna till lite mindre bitar i en matberedare, sen mixar du med resterande ingredienser. Jag rullade sen mina bollar i kokosflingor. 
 
Hoppas allt är bra med er? 💚

Kommentera inlägget här :